Παρασκευή, 6 Φεβρουαρίου 2015

Φιλί της ζωής από το franchise στην επιχειρηματικότητα - Την ειδησεογραφία προσφέρει η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ www.elliniki-metafrastiki.gr


ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ για δημόσιο και ιδιωτικό τομέα www.elliniki-metafrastiki.gr


ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ για διαγωνισμούς και προσλήψεις μόνο στην ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ www.elliniki-metafrastiki.gr

Πληθαίνουν στην ελληνική αγορά οι μικρές και μεγάλες αλυσίδες που «αγοράζουν» το μοντέλο και τα εμπορικά σήματα από επώνυμες φίρμες
Τα τελευταία έξι χρόνια ο θεσμός του franchise έχει ενδυναμωθεί αφού κατά γενική ομολογία προσφέρει μια χαμηλού ρίσκου πρόταση ενασχόλησης  για νέους επίδοξους επιχειρηματίες αλλά και για εκείνους που επιθυμούν να διευρύνουν την υφιστάμενη δραστηριότητά τους.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το Παρατηρητήριο του Franchising επισημαίνει πως οι 85 στους 100 επιχειρηματίες ανοίγουν κατάστημα με τη μέθοδο του franchise για επιβίωση και μόλις οι 15 στους 100 για επένδυση.
Το franchise (δικαιόχρηση στα ελληνικά) είναι η τεχνική του να υιοθετείς και να χρησιμοποιείς το επιτυχημένο επιχειρηματικό μοντέλο και την επονομασία κάποιου άλλου brand έναντι ενός αντιτίμου.
Σύμφωνα με στοιχεία της διεθνούς έκθεσης ΚΕΜ Franchise, κατά τις τελευταίες διοργανώσεις υπεγράφησαν μόνο από τους εκθέτες που συμμετείχαν στη συγκεκριμένη έκθεση πάνω από 400 συμβάσεις συνολικού ύψους αρχικής επένδυσης 55.000.000 ευρώ.
Ειδικότερα η ελληνική αγορά έχει κατακλυστεί από επώνυμες μικρές και μεγάλες αλυσίδες επιβεβαιώνοντας τα αποτελέσματα της έρευνας ότι 4 στους 5 ενδιαφερόμενους νέους επιχειρηματίες αναζητούν μέσα από το franchising τη λύση στα επιχειρηματικά και επαγγελματικά όνειρά τους. Οι επιχειρήσεις αυτές είναι συνήθως κερδοφόρες (ειδικά όταν ανήκουν σε κλάδους «μεγάλης ζήτησης») καθώς πλέον οι ίδιοι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα επώνυμα καταστήματα για να καλύψουν τις ανάγκες τους.
Το πιο βασικό ίσως πλεονέκτημα του franchise είναι ότι μια έτοιμη, δοκιμασμένη ιδέα είναι σαφώς πιο ασφαλής από μια πειραματική, η οποία τις περισσότερες φορές εφαρμόζεται χωρίς να υπάρχει ανάλογη εμπειρία. Με το franchising ο αυτόνομος επιχειρηματίας δεν χρειάζεται να ρισκάρει με μια πιθανώς αποτυχημένη ιδέα και ένα αβέβαιο branding αλλά λαμβάνει μια στημένη επιχείρηση και τη μεταφέρει στον χώρο της επιλογής του.
Επιπλέον στο franchising οι προμήθειες έρχονται από συγκεκριμένους προμηθευτές και ο franchisor επιτυγχάνει οικονομίες κλίμακας, ενώ και σε επίπεδο μάρκετινγκ το σήμα προβάλλεται από όλους τους franchisees που συμμετέχουν στην αλυσίδα και το κόστος οποιασδήποτε διαφημιστικής ή άλλης ενέργειας κατανέμεται ανάλογα.

Franchisor (δικαιοπάροχος ή δότης) είναι η επιχείρηση η οποία δίνει τη δυνατότητα έναντι άμεσου ή έμμεσου οικονομικού ανταλλάγματος εκμετάλλευσης του συστήματος franchise στους δικαιοδόχους.
Franchisee (δικαιοδόχος ή λήπτης) είναι η επιχείρηση ή το πρόσωπο στο οποίο παραχωρείται το δικαίωμα εκμετάλλευσης του πακέτου franchise από τον δικαιοπάροχο (franchisor) με στόχο την εμπορία προϊόντων ή και παροχών υπηρεσιών.
Η εφετινή διεθνής έκθεση KEM Franchise διοργανώνεται από 27 Φεβρουαρίου ως 2 Μαρτίου στο εκθεσιακό κέντρο ΜΕΚ Παιανίας.
Στην περυσινή διοργάνωση της ΚΕΜ σημειώθηκε αύξηση προσέλευσης κατά 50% σε σχέση με το 2013.

ΠΗΓΗ: ΤΟ ΒΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ



ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ για διαγωνισμούς και προσλήψεις μόνο στην ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ www.elliniki-metafrastiki.gr